dimarts, 6 de març del 2012

Ottawa, capital per decret reial!

Aquest divendres vam anar a passar el dia a Ottawa, la capital de Canadà.  Aquesta és la quarta ciutat en nombre d’habitants del país i va ser anomenada capital al 1857 per la reina Victòria del Regne Unit. Li va ser atorgada la seva capitalitat per ser una ciutat neutral a la vista dels territoris anglòfons i francòfons.
Davant del Parlament

Ottawa està a dues hores de Montréal. Vam arribar al matí i vam anar direcció al canal Rideau. Aquest canal té molta importància ja que encercla tota la ciutat i la fa especial.

A més a l’hivern s’hi practica patinatge perquè està completament gelat.  Un cop passejat pel voltant del canal vam anar en direcció a l’oficina de turisme. Teníem molt clar que volíem veure el Parlament ja que està obert tot l’any i fan visites guiades gratuïtes. Per desgràcia el primer que ens van dir a l’oficina era que aquell dia no es podria visitar ja que el primer ministre canadenc rebia el primer ministre d’Israel, Benjamín Netanyahu. Tot i aquesta primera sorpresa vam començar la nostra ruta per la ciutat. Com us podeu imaginar Ottawa és una ciutat relativament nova. I tots els edificis emblemàtics que hi ha són oficials, el banc, la biblioteca, l’ajuntament, el parlament... es nota que és una ciutat creada per allotjar el poder.
Interior del mercat de Byward
També és una ciutat seu d’alguns dels museus més importants de Canadà com el Museu de la civilització, el museu de la guerra, el de ciències naturals o el nacional d’art. Després de passejar pel centre vam decidir anar a la zona del mercat de Byward. Aquest és un mercat amb molt d’encant però a dins només hi ha petits bars-restaurants. Allà vam aprofitar per dinar a un restaurant mexicà. Al voltant del mercat està ple d’establiment de menjar i en molts d’ells pots trobar veritables exquisideses. Després
de dinar vam anar a l’altra banda del riu Ottwa. Aquest riu separa Ottawa de la ciutat de Gatineau. A més el riu separa la província de Québec amb la d’Ontario, on es troba Ottawa. Al passar pel pont vam
Pont que separa Ottawa de Gatineau
poder vam poder gaudir d’unes vistes espectaculars de tot el riu glaçat, del parlament i els edificis adjacents. Un cop a Gatineau vam anar al museu de la civilització. Aquest, explica l’origen de Canadà i de les primeres nacions. En el hall hi havia una exposició molt impressionat de diferent tòtems. Aquests, tenen diverses alçades però molts d’ells són molt alts. Estan fets amb troncs d’arbres sencers però treballats per davant. Després vam tornar a Ottawa on vam poder menjar un dolç típic d’aquesta zona a la pastisseria BeaverTails. Dir-li pastisseroa és un dir, perquè és una mena de caravana on venen aquests pans fregits amb allò que tu vulguis a sobre. Nosaltres ens vam demanar una xocolata calenta i un pa d'aquests. La veritat és que val la pena provar-lo! Aquesta pastisseria envolant s'ha fet tant famosa que fins i tot el mateix Obama ha anat a comprar-hi i ja està en altres ciutats com Montréal i en altres països com per exemple Arabia Saudí. Després de tot aquest dia amunt i avall per la capital i descobrint-la vam tornar cap a Montréal.

Davant del monument al soldat desconegut

Amb el Parlament

El riu Ottawa glaçat

Amb un mite del hockey

Els tòtems al museu de la civilització

Museu de la civilització

Menjat BeverTails

1. Que guay que ho teniu tot nevat!!!!! Vec que us ho esteu passant moolt bé.
    Aquí havia de nevar pro ens van enganyar disfruta de la neu ja que no la veuras molt per aquí jeje :)
    (veus com em miro el teu blog) ;)

1. Antònia m'agrada que comentis perquè demostres que ho tens a favorits! Has complert un punt de la guia de supervivència!
      Ja començo a cansar-me de la neu. Estaria molt bé que el sol fes acte de presència i demostrés que pot enlairar les temperatures!