dijous, 17 de maig del 2012

Second step: New York

Segona ciutat del nostre tour pel país veí. Segurament és la ciutat més famosa del món i la veritat es que no ens va decebre. Aquesta ciutat atrapa a tot visitant. Captiva amb els seus colors i llums. Una ciutat que tots coneixem a través del televisor i que no deixa indiferent. Una ciutat on tot és gran!
Vam arribar amb el bus al centre de Nova York i ens va dirigir al boroughs (districte) de Queens. Aquí és on ens allotjàvem! No teníem massa clar que ens esperava. A Nova York els hotels són molt cars i vam optar per una forma d’allotjament més econòmica. A través del web airbnb vam llogar l’habitació d’una casa. Per tant vivíem amb una parella que llogava habitacions per estrangers. Un cop passada la primera nit vam començar a veure la gran ciutat. Al ser diumenge ens vam dirigir al barri de Harlem. Vam  anar a la Mother Zion Church, allà vam poder presenciar una missa de gospel. Realment és un altre món. Mai havíem vist una cosa semblant. Hi havia dos cors amb unes veus magnífiques i el sermó del mossèn va ser espectacular. No té res a veure amb els que podem sentir a Barcelona ja que tenia molta energia. La gent aplaudia i contestava  a les preguntes que el mossèn feia. Després ens vam dirigir al Times square. Al arribar vam ser realment conscients que estàvem a Nova York. És al·lucinant la quantitat d’impactes visuals i la de gent que passeja sense parar. Una bogeria!
Cases de Harlem

Harlem

Times Square

Botiga M&M a la 5a avinguda

Un cop allà, al estar al barri del teatre vam decidir anar a veure un espectacle musical. Vam veure Wicked. Aquest és un dels musicals que, ara per ara, està triomfant més a Nova York. Aquí se’ns narra la història del que va passar al món d’Oz abans que la Dorothy arribés a aquell estrany país. L’obra començava a les 15h de la tarda i quan vam sortir vam fer un passeig pel Midtown. Allà vam poder apreciar els grans gratacels de la ciutat, passejar per la cinquena avinguda o per la setena i veure les botigues que com tot a la ciutat són veritables atraccions. El barri de Midtown podríem dir que juntament amb Wall street és el que més representa NY. Aquí vam poder veure el cub de vidre de l’Apple store, l’edifici de IBM, el Sollow Building company, el Chrisler Building, l’estació central... Moltes coses vistes en un primer dia frenètic i emocionant. Per acabar vam poder descansar a les escales vermelles de Times Square i impregnar-nos de la màgia dels colors i les llums.

Love
Cub d'Apple

Davant de la biblioteca pública de NY

Toys'R'us
El dia següent al ser dilluns vam decidir anar a un dels carrers més importants del món. Wall Street és el carrer de la Borsa i dels bancs i perquè no dir-ho, el centre financer del planeta. Després de caminar i veure gent amb tratge  vam decidir que aquell no era el nostre lloc i ens vam dirigir a l’església de St. Paul. Aquesta església ara té un sentiment i una empremta molt especial. Per la seva localització, molt a prop del World Trade Center, va ser l’església que va allotjar molts dels ferits per l’atemptat del 11-S i on anaven els voluntaris i bombers ha refer-se. Avui en dia és un centre de culte i de recordatori de les víctimes de l’atemptat. De fet encara hi ha els bancs amb les marques dels bombers. No ens va agradar com es tractava els temes de l’atemptat. Al nostre entendre es feia massa espectacle de la desgràcia. Panells amb fotos de les víctimes, uniformes de bombers, missatges de gent... fins i tot si haguéssim volgut haguéssim pogut deixar el nostre particular missatge. Després ens vam dirigir a la zona 0. Allà pots veure les dues piscines on abans hi havia les dues torres. Aquests dos cubs tenen gravats gairebé els 3000 noms de les víctimes dels atemptats. La zona està en plena construcció. Ara mateix la freedom tower ja sobrepassa el Empire States, l’edifici més alt de Nova York. Després ens vam dirigir a la zona del Chinatown i Little Italy. Aquí vam poder veure la quantitat de comerços i parades que hi ha pel carrer. Realment estàs a dues passes del Lower Manhattan però sembla que estiguis en una altra ciutat, a un món paral·lel.
Davant la borsa

Palau de justícia
Chinatown

Little Italy

Memorial 11-S

Freedom tower

El nostre dia continuava i ens quedaven moltes coses per veure. Vam decidir veure les vistes de la illa de Manhattan i per això vam voler passejar pel pont de Brooklyn. Des d’aquest vam veure les vistes laterals del Skyland de Nova York. Tot i això ens vam quedar amb ganes de més i vam anar a buscar el ferry de Staten Island. Amb aquest vam poder veure des del riu les vistes de tot Manhattan i passar pel costat de l’Estàtua de la Llibertat. Un passeig molt agradable que ens va servir per refer-nos una mica del nostre dia. Després, al tornar de nou a Manhattan vam anar a la zona més sud de la illa per veure els primers edificis de Broadway i l’escultura del Charging Bull. Com que encara teníem més forces i ganes de veure coses ens vam dirigir al barri del Soho. Aquest és un barri de magatzems on es van traslladar tots els artistes als anys 70. Actualment hi ha moltes botigues i restaurants de moda. Vam poder caminar pel The Queen of Greene Street, pel Gunther Building, Mercer Street... En aquests carrers vam veure edificis de ferro del 1970. Com veieu un nou dia per acabar destrossats i amb ganes de ficar-nos al llit.
Pont de Brooklyn

Vistes des del ferry

Charging Bull
El tercer dia a Nova York vam anar al barri del East Side, aquest és el barri més selecte de Manhattan. En aquest han viscut veritables celebrities com: Greta Garbo, Marilyn, Paul Newman, Robert Redford, Woody Allen... També és la zona amb més museus de la ciutat el Guggenheim, Frick collection, Museum of the city of New York... Nosaltres per això ens vam decantar per anar al Metropolitan Museum of Art (MET). Aquest museu té la major col·lecció d’art americà del món, d’art egipci fora d’Egipte i un dels més importants conjunts de pintura i escultura d’Europa. Alguns dels pintors que vam poder veure van ser: Rodin, Boticelli, Velázquez, Caravaggio, Rubens, Goya, El Greco, Picasso, Warwhol, Matisse, Miró, Dalí.... com veieu una veritable orgia d’art. Vam estar tot el matí però ens va semblar molt poc per tot el que hi ha. Un museu com aquest pots estar més d’una setmana i no te’l acabes. Aquí realment ens hagués agradat poder tenir una guia que ens expliqués una mica d’alguna de les obres d’art més importants. Al sortir ens vam dirigir al Central Park. Què dir de nou del parc més famós del món? Es tracte de l’espai verd més gran de New York i és un espai artificial. Es a dir, està completament acondiciant per l’home, ja que es tractava d’un descampat. Aquí vam veure el Shakespeare Garden, el Belvedere Castle, Bethesda Foutain, Strawberry Fields... Aquest últim és el jardí de la Pau en memòria de John Lennon. De fet el manteniment d’aquest jardí és finançat per Yoko Ono.
MET

Central Park

Strawberry Fields
Al sortir de Central Park vam anar al West Side. Aquí vam veure el Dakota building, edifici davant del qual van assassinar a John Lennon. També vam veure el Lincoln Center o el Columbus Circle. Vam tornar al Midtown i vam decidir pujar al Top of the Rock. Aquest és un dels gratacels més alts de Nova York. Aquest forma part del Rockefeller Center. Des de la planta 70 veus unes vistes molt maques de tota la ciutat i sobretot veus en tot el seu esplendor el Empire States. Vam pujar a finals de la tarda i vam poder veure el contrast de la ciutat amb la llum del dia i de nit amb la infinitat de llums.
Lincoln Center

Al Top of the Rock

El quart dia es va despertar amb boira.  Vam passejar a prop del Empire States però no el vam aconseguir veure des d’abaix a causa del dia. Aleshores ens vam dirigir a Union Square on hi havia un mercat, a Washigtin Square i a Madison Square. En aquest vam veure un dels edificis més especials de New York, el Flatiron Building. Aquest edifici està situat a Broadway i recorda una planxa, d’aquí el seu nom. També vam fer un recorregut per l’East Village on vam poder passejar per Saint Mark in the Bowery, de Grace Church, Old Merchants house... Després de dinar vam fer el barri de Greenwich i West Village. Aquí però, per fer-ho diferent vam fer la passejada per l’aire, per The High Line. Aquest és un passeig que aprofita una antiga línea de tren de mercaderia. Es tracte d’un jardí (passeig) a uns 10 metres d’alçada pel que tens una visió molt particular del barri.
Flatiron building
Hells Angels

East Village

Després del passeig per les altures vam fer una mica del barri de Chealsea. Un barri que novament trenca amb el Nova York dels grans gratacels. Es tracte de cases de maons vermells i grans arbres. Novament ens trobem davant d’un barri bohemi però a la vegada té grans restaurants de moda, molta oferta nocturna, zona de galeries d’art i també, el barri Gay. Com veiem un barri ple de contrastos i molt animat. Després de passejar pel 23rd Street on està el mític, tot i que ara tancat, Chealse Hotel, vam fer la anomenada Ladie’s mile. Aquesta és una zona de la 6a Avinguda on anys enrere les dones venien a comprar i a mirar els aparadors. Després de tot això vam tornar al Theatre District on ens esperava, en el Majestic Theatre el Fantasme de la Opera. Aquesta era la nostra última nit a New York i la volíem acabar d’una manera molt especial. Un muntatge espectacular sobre una de les més famoses històries d’amor.

Times Square
L’últim dia ens vam desplaçar fins el borough de Brooklyn. Aquest és un barri residencial que no es troba a la illa de Manhattan però que des d’ell tens unes vistes espectaculars. Allà vam passejar per l’Orange Street, Willow Street, Montangue Street, Brooklyn Heights Promenade...  Dins de Brooklyn trobem el barri de DUMBO un heterogeni barri situat al costat de l’aigua i encaixat entre el pont de Brooklin. Vam anar al Empire-Fulton Ferry State Park des d’on es tenen unes vistes immillorables dels ponts i la silueta de Manhattan. Després vam traspassar el pont fins arribar als jardins de l’ajuntament. Abans de marxar cap el nostre següent destí, Philadelphia,  vam aprofitar per fer unes compres per New York.