diumenge, 22 de gener del 2012

I want to do what I'm about to do today?

Després d'una setmana sense dir res per aquí, ens disposem a explicar-vos allò més destacat!

Recepció de l'hotel de gel, Village des Nieges
Aquesta setmana el Marc ha començat el seu intensiu d'anglès. Tot i que ha suposat l'inici d'una nova rutina de 6 hores de classe i tupper, està molt content pel curs i la gent que té a la classe. No estem acostumats a tenir persones de llocs tan diferents i cultures tan diverses a la mateixa aula. I aquest fet és molt enriquidor.
Village des Nieges

El dimecres vam anar a l'activitat "nocturna" (de 4 a 8 de la tarda) que es feia a la universitat per presentar totes les associacions que hi ha. Realment el que surt a les pel·lícules és cert! Associacions d'estudiants per cuinar muffins, fer dansa del ventre, escacs, voluntariat, improvització, grup d'estudiants que t'acompanyen a casa si tens por i inclús una "Hermandad" que va intentar enganxar al Marc. Realment un moviment que a les nostres universitats de Barcelona no hi havia, en aquesta escala!

Dijous vam sortir per primera vegada a sopar a un restaurant (italià, que s'ha d'assegurar el plat) amb la visita de la Paola i la Cris. Tot i que l'experiència no va ser gaire bona, sempre ens quedarà el coneixement sobre el funcionament de les propines en aquest país. Pels que tingueu pensat venir a Canadà, a part dels impostos, està establert que cal donar aproximadament un 15% del total de propina als restaurants. I és gairebé obligatori!

Vistes de Montreal i riu Saint Laurent
Degut a que entre setmana no tenim gaire temps per sortir i descobrir coses, aprofitem el cap de setmana per intentar conèixer aquesta nova ciutat (sempre ben abrigats). El divendres, després de rebre el nostre regal de Reis per Correus, vam anar a passejar pel port i a la Sailors' Memorial Clock Tower. Malgrat que estava tancada, les vistes al riu eren molt boniques. Però el que és més impressionant és estar en silenci i escoltar com l'aigua baixa pel riu i els trossos de gel, que segueixen la corrent, van xocant entre ells.

L'endemà ens vam dirigir al Centre d'Histoire de Montréal. Tot i que havíem llegit la història en les guies volíem conèixer de més aprop els orígens d'aquesta nova casa.

Poutine Classique
Per la tarda i per pair tota aquesta ració d'història, vam anar caminant fins el bar Patati Patata, on vam menjar les nostres primeres Poutines. La poutine és un menjar típic del Quebec elaborat amb patates fregides, formatge fresc amb una salsa de carn calenta per sobre. Evidentment és un menjar super calòric, però no es estranya si s'han d'aguantar aquestes temperatures!

Bancs de la Capella de gel
Avui hem aprofitat que la temperatura era prou decent per anar al parc de Jean Drapeau on tenia lloc la Fête des Nieges. Tota la illa estava plena d'activitats per fer, sobretot per nens més petits. Per exemple anar amb trineus tirats per gossos, fer escultures amb la neu... Nosaltres hem aprofitat per anar al Village des Nieges on està situat l'hotel de gel. Per poder-ho explicar us deixem algunes fotos de les habitacions o la recepció que ho mostren més clarament. Tot i així, dir que es tracta d'una estructura molt gran en forma d'iglú d'on se'n deriven les diferents habitacions. Aquestes tenien una temperatura que oscil·lava entre els -1º i els -31º. També hi havia la zona del bar, el restaurant, un centre de convencions i inclús una capella! El preu per passar-hi la nit son d'aproximadament uns 250 dòlars i realment dubtem de quin és el grau de comoditat de dormir a una habitació que està a -31º! Avui si que em pogut veure les vistes panoràmiques de Montréal des de la illa i evidentment en aquest post us deixem una foto perquè també les gaudiu!

Restaurant de gel

Llar de foc a la recepció de l'hotel
Habitació de la Música

1. Molt maco aquest hotel de gel... però no m'hi trobaran pas a mi! Com ja comenteu, jo tampoc ser quin grau de confort poden tenir les habitacions, però a tot arreu se us veu cara de felicitat! Molts petons!